ROZHOVOR: V kanceláři se nudili, s koupelnovým studiem slaví Honza a Dita úspěch
Jak se člověk dostane k provozování koupelnového studia? Někdy za tím může být i náhoda, nebo spíše spontánní rozhodnutí. To je případ Honzy a Dity, kteří se rozhodli využít možnosti franšízovat koncept Koupelny Syrový. Studio si otevřeli v relativně malém Kolíně a dnes k nim na doporučení jezdí zákazníci z celé republiky. V rozhovoru jsme se ptali, co vedlo k jejich rozhodnutí si studio otevřít, jak dosáhli úspěchu i co vedení takové franšízy obnáší.
Na úvod obligátní otázka – co vás vedlo k rozhodnutí provozovat koupelnové studio?
Honza: Není to vlastně nijak speciální příběh. Po 18 letech práce v nadnárodní korporaci jsem cítil, že potřebuji změnu, a hledal jsem něco, co by mi umožnilo více kreativity a svobody. Když jsem se dozvěděl o možnosti otevřít franšízové koupelnové studio, zaujalo mě to. Manželce Ditě se to tenkrát zdálo jako naprosto děsný nápad. *smích* Viděl jsem v tom šanci propojit svoje zkušenosti s designem, týmovým vedením a vlastním podnikáním. Těšil jsem se na kontakt s lidmi. Po první schůzce s Matoušem Syrovým, který má na starosti rozvoj a inovace, jsem se vlastně hned rozhodl. Oznámil jsem manželce, že se mi to celé líbí a zítra zavolám, že to beru a budeme mít koupelnové studio.
Dita: Ano, dnes už to vidím jinak – pracuji ve studiu také a pomáhám i s další agendou v rámci rozvoje Koupelen Syrový. Když Honza dostal klíče od studia a začal procházet intenzivním školením od Barči, která má na starosti obchod, tak jsem byla na rodičovské dovolené. Sice jsem na částečný úvazek pracovala v jedné větší IT společnosti, ale kontakt s lidmi a budování něčeho nového mě začal bavit a ve studiu jsem byla čím dál častěji. Když jsem začala navrhovat koupelny, bylo to něco, co jsem dřív neznala a učarovalo mi to. Jsem celkem nadšený technik, určitě víc než Honza, baví mě i studování technických listů a ráda radím zákazníkům s jejich koupelnou. Navíc mohu využít i své organizační dovednosti a schopnost řídit projekty. Tak jsem jednoduše dala v práci výpověď a zůstala s Honzou v kolínském studiu.
Co byste řekli, že vám dodává největší motivaci ke každodenní práci ve studiu?
Honza: Pro mě je to bezpochyby vidět spokojené a vděčné zákazníky. Když vidíme, jak se změní jejich koupelny a jakou mají radost z nového designu, je to skvělý pocit. Baví mě, když je překvapíme nějakým neotřelým řešením. Zajímavé jsou i příběhy našich zákazníků, na schůzce jsme společně klidně i pár hodin, to se člověk dozví věcí. Taky mě těší, že můžeme pracovat jako rodina, sdílet cíle a růst společně.
Dita: Souhlasím, moc ráda slyším od zákazníka, že se nám koupelna povedla. Za mě je pak skvělým benefitem i svoboda v plánování. Máme možnost stanovit si vlastní pracovní režim, organizovat si čas a být si svými vlastními šéfy s plnou zodpovědností, která k tomu patří. To je něco, co jsme v korporátním prostředí neměli. Také podpora rodiny Syrových je skvělá a celkově kolem sebe máme moc fajn kolektiv.
Jak se vám podařilo dostat koupelnové studio do širokého povědomí, kdy zákazníci chodí na doporučení a zanechávají vám pochvalné recenze?
Honza: Klíčové je naslouchat zákazníkům. Snažíme se pochopit jejich přání a potřeby, tedy navrhnout design, který bude nejen krásný, ale i funkční. Kvalita naší práce je pro nás prioritou, jsme precizní, jdeme do detailu. Koupelna pro nás končí vlastně, až když si zákazník poprvé napustí vanu a víme, že celek včetně realizace dopadl perfektně. Celkový výsledek nás zajímá, a i když občas od návrhu po realizaci uběhne pár měsíců, se zákazníkem si rádi zavoláme. Často nám také posílají fotografie. Samozřejmě jsme i rádi, že nás pak třeba doporučí návštěvě nebo nám něco milého napíšou. To je vždycky radost a vlastně i odměna za naši péči.
Dita: Myslím, že je to také tím, jaký máme tým lidí. Od vedení až po sklad nebo naše řemeslníky, všichni sdílejí stejné hodnoty a závazek k profesionálnímu přístupu. Fungující spolupráce je důležitá pro perfektní výsledek. Také máme ve studiu skvělou kávu a čokoládu a pečuji tam o krásné orchideje. Možná i to funguje. *smích*
Nedělalo vám v začátcích problém rozjet studio s designovými koupelnami v menším městě, jako je Kolín? Není velikost města přeci jen limitujícím faktorem?
Honza: Velikost města není tak důležitá, zákazníci k nám jezdí z celého regionu. Kromě Prahy za námi jezdí klidně i z Příbrami nebo Liberce, buď na doporučení, nebo nás znají z Instagramu. Koupelna je nejdůležitější místností v domě, tam si prostě chcete vybrat správně, i když to není zrovna blízko.
Dita: Přesně tak, úspěch závisí spíše na tom, jak kvalitní produkt a služby dokážete nabídnout. Lidé pak přijedou. Klienti tu často tráví i tři nebo čtyři hodiny, takže si tu občas společně dáváme oběd nebo vypomáháme s hlídáním dětí, aby maminky měli na návrh koupelny čas.
Jak franšízový systém v praxi funguje? Jaká míra zodpovědnosti leží na bedrech provozovatele pobočky? Může přicházet s vlastními nápady, nebo je koncept spíše pevně daný?
Honza: Rodina Syrových nám poskytuje skvělý koncept a nadstandardní podporu při jeho realizaci. Jednáme jejím jménem, které má dlouhou tradici, a to je velká zodpovědnost. Máme skvělé zázemí v oblasti provozu, logistiky, marketingu nebo účetnictví. Všude fungujeme jako jeden tým. Zároveň franšíza umožňuje adaptovat se na lokální trh a přicházet s vlastními nápady.
Dita: Je to taková kombinace pevného základu a osobní kreativity. Máme vlastní designový podpis, ale vše funguje v souladu s identitou Koupelny Syrový. Můžeme sdílet zkušenosti i s ostatními pobočkami, což je velmi hodnotné.
Jaké klíčové kompetence by měl člověk pro otevření koupelnového studia mít? Řekli byste, že by to na základě školení od rodiny Syrových zvládl každý, kdo má dostatečnou motivaci?
Honza: Klíčové je mít smysl pro design, detail a hlavně zodpovědnost. Také je zásadní umět komunikovat s lidmi, naslouchat jim a chápat jejich potřeby. Co se týče školení od rodiny Syrových, je velmi komplexní a pokrývá všechny důležité aspekty provozování studia, člověk při něm pozná celý tým a hlavně pochopí tu filozofii. S dostatečnou motivací a touhou se učit si myslím, že to zvládne prakticky každý, kdo o něčem podobném sní.
Dita: Ano, bez školení by to nešlo. *smích* Důležité je mít motivaci.
Máte na závěr nějaké doporučení pro ty, kdo by se příležitosti chtěli chopit také?
Honza: Pokud někdo uvažuje o podobném podnikání a baví ho interiérový design a kontakt s lidmi, franšíza koupelnového studia Koupelny Syrový může být skvělou volbou. Nejjednodušší je vzít telefon a zavolat Matoušovi, kterého určitě znáte z Instagramu. Vždy je to o tom prvním kroku.
Dita: Pokud máte vášeň pro design, organizaci a chuť něco budovat, rozhodně vám to může přinést úspěch a radost z vlastního podnikání. Navíc za sebou máte tým skvělých lidí a silnou firmu s dlouhou historií.
Děkujeme za rozhovor a přejeme i nadále mnoho úspěchů!
Láká vás možnost provozovat koupelnové studio?
Napište nebo zavolejte přímo Matouši Syrovému. Na schůzce s vámi nezávazně probere podrobnosti případné spolupráce a uvidíte, jaký z toho budete mít pocit.
E-mail: matous.syrovy@koupelny-syrovy.cz
Tel.: 725 073 741